The Gentleman Driver

Top Menu

  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal
  • Sub Soarele Toscanei
  • Premium Bulletin

Main Menu

  • NEWS
  • LIFESTYLE
  • GREEN
  • STORIES
  • DRIVING
Sign in / Join

Login

Welcome! Login in to your account
Lost your password?

Lost Password

Back to login
  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal
  • Sub Soarele Toscanei
  • Premium Bulletin

logo

  • NEWS
  • LIFESTYLE
  • GREEN
  • STORIES
  • DRIVING
  • BENTLEY, EDIȚIE CONTINENTAL GT

  • LAND ROVER DEFENDER ÎN “NO TIME TO DIE”  

  • MASERATI ANIVERSEAZĂ MODELUL 5000GT

  • BENTLEY BENTAYGA, ALEGEREA LUXULUI

  • NOUL MINI JOHN COOPER WORKS GP

  • McLAREN ELVA, CEL MAI NOU HYPERCAR

STORIES
Home›STORIES›MASERATI TIPO V4, ANIVERSARE RECORD

MASERATI TIPO V4, ANIVERSARE RECORD

By The Gentleman Driver
September 30, 2019
64
0
Share:

Pe 28 septembrie 1929, Mario Umberto “Baconìn” Borzacchini – la volanul unui Maserati Tipo V4 – a stabilit recordul mondial de viteză pe o distanță de zece kilometri. Autoturismul și-a făcut debutul în cursă pe 15 septembrie, condusă de Alfieri Maserati în Marele Premiu de la Monza, el reușind să termine cursa pe locul șase. Cu două săptămâni mai târziu, înaintea cursei de la Circuito di Cremona, a fost organizată o “Giornata dei Record” – o probă de timp pe distanța de 10 km.

Cursa s-a desfășurat pe vechea autostradă No. 10 – Padania Inferiore – aceasta fiind dispusă (în linie dreaptă) pe axa Est – Nord-Est, în afara orașului Cremona pentru aproximativ 17 km. traseul de 10 km a pornit din fața primăriei Gadesco Pieve Delmona și s-a terminat la Sant’Antonio d’Anniata, în localitatea Pessina Cremonese. Normele internaționale au impus un curs care trebuia finalizat de două ori, o dată în fiecare direcție, media timpilor înregistrați fiind aprobată în scopul obținerii recordului. Borzacchini a acoperit prima tură cu un timp de 2’25”20/100 – cu o viteză medie de 247,933 km/oră – în timp ce a doua tură a mai câștigat 2 secunde, înregistrând 2’27”40/100 – și o viteză medie de 244,233 km/oră. În ce privește timpul mediu general, acesta a fost de 2’26”30/100, echivalentul unei viteze de 246,069 km/oră: un nou record mondial pentru clasa C (de la 3.000 la 5.000 cc). o realizare extraordinară a lui Mario „Baconìn” Borzacchini, el depășind recordul stabilit de Ernest Eldridge la Montlhéry (în 1927) de 225,776 km/oră și un timp de 2’39”45/100. Recordul a fost o realizare de excepție, sărbătorită la Bologna cu o cină găzduită de Automobile Club și la care au participat oficiali de top ai orașului, concurenții și Enzo Ferrari, acesta profitând de ocazia pentru a-i convinge pe doi dintre cei mai bogați oameni de afaceri din Regiunea Emilia-Romagna – Alfredo Caniato și Mario tadini – să înființeze echipa de curse care îi va purta numele.

Maserati Tipo V4

De asemenea, Maserati Tipo V4 a marcat o etapă importantă pentru constructor în ce privește inovația. Scopul a fost să producă un propulsor puternic prin combinarea a două motoare cu opt cilindri. Acest design complex a cuprins două motoare Tipo 26B – montate unul lângă celălalt – conectate printr-un singur suport care include doi arbori cotiți. Denumirea Maserati Tipo V4 se referă la dispunerea în V a cilindrilor, așezați la un unghi de 25° și o motorizare de 4 litri. Fiecare dintre cele două seturi de cilindri au dispus de propria lor aprindere magneto, propriul carburator cu supra-alimentare și arbore cotit, oferind o putere de circa 280 CP. Totodată, șasiul a fost consolidate pentru a putea față puterii massive a motorului. El era format din șine de oțel presat în secțiunea C; mașina avea o cutie de viteze cu patru rapoarte și o punte spate rigidă și suspensie cu arc semi-eliptică. Însă problemele cele mai mari le-a întâmpinat în ce privește uzura rapidă a anvelopelor și sistemul inadecvat de frânare, probleme generate de puterea imensă și greutatea considerabilă a autoturismului.  În fine, mai trebuie să menționăm că Maserati este disponibil și în România, mai multe detalii despre modelele mărcii fiind disponibile AICI.

Tagscremonahistoryitalymaseratirecordtipo V4
Previous Article

FIAT & TRUSSARDI, EDIȚIE PANDA TRUSSARDI

Next Article

POLESTAR 2, PERFORMANȚĂ PROGRESIVĂ

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • STORIES

    DESTIN COMUN: PETRE CRISTEA ȘI BMW 328

    August 28, 2019
    By The Gentleman Driver
  • STORIES

    MINI, ȘAIZECI DE ANI DE ISTORIE

    August 28, 2019
    By The Gentleman Driver
  • STORIES

    BENTLEY, RENAȘTEREA “TEAM BLOWER”

    September 10, 2019
    By The Gentleman Driver
  • NEWS

    MASERATI PREZINTĂ GRANTURISMO ZÉDA

    November 13, 2019
    By The Gentleman Driver
  • STORIES

    ANIVERSARE ASTON MARTIN “CLOVERLEAF”

    November 7, 2019
    By The Gentleman Driver
  • STORIES

    MASERATI ANIVERSEAZĂ MODELUL 5000GT

    December 4, 2019
    By The Gentleman Driver

Leave a reply Cancel reply

  • LIFESTYLE

    LAND ROVER DEFENDER ÎN “NO TIME TO DIE”  

  • DRIVING

    ROLLS-ROYCE, DESPRE DIFERENȚIERE

  • STORIES

    MASERATI ANIVERSEAZĂ MODELUL 5000GT

  • Home
  • Contact
  • The Gentleman’s Journal
  • Sub Soarele Toscanei
  • Premium Bulletin
Copyright © Victor Media Press SRL 2019 All Rights Reserved
Folosim cookie-uri pentru a analiza traficul și audiența website-ului. Înainte de a continua navigarea pe website-ul nostru exprima-ti acceptul prin apasarea butonului "Accept". Prin continuarea navigării pe website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Cookie settingsACCEPT
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.

Necessary Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.